آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع)
سرخط خبرها

توماج صالحی کیست؟ + سوابق فعالیت

  • کد خبر: ۱۹۵۳۲۲
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
توماج صالحی کیست؟ + سوابق فعالیت
توماج صالحی خواننده رپی است که اولین بار در ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ به دلیل ترانه هایش بازداشت شد.

به گزارش شهرآرانیوز، توماج صالحی، خواننده رپ زیرزمینی در دهه هفتاد ۷۰ در اصفهان متولد شد. توماج اسم واقعی این خواننده است و می‌گوید این اسم تورکی بوده و اسم یک کوه معروف است و یکی از معانی آن «طوفان» است.

پدربزرگ توماج «خان» بوده، اما پدرش به علت فعالیت سیاسی مدت‌ها در زندان بوده است.

شروع موسیقی

توماج صالحی از سال ۱۳۸۶ وقتی ۲۴ ساله بود فعالیت خود در عرصه موسیقی زیرزمینی (رپ) و در ژانر اعتراضی، اجتماعی و سیاسی را آغاز کرد، اما به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را شروع کرد.

آهنگ‌های او عمدتاً اعتراضی و درباره جامعه ایران است؛ از جمله آهنگ‌های «ترکمنچای» و «سوراخ موش» و «نرمال» که نام او با آن‌ها شنیده شد.

توماج یکی از خوانندگان رپ زیرزمینی است که در سبک و سیاق «هیچکس» و «پیشرو» و… خوانندگی می‌کند و ترانه‌ها و آهنگ‌هایش با محتوا و متن شعر‌های ترانه‌هایش مربوط به مشکلات جامعه و انتقادی و اعتراضی است.

دستگیری اول توماج صالحی

توماج صالحی برای بار نخست در تاریخ یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ در اصفهان به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت شد. پس از ۹ روز با تودیع قرار کفالت آزاد شد اما دادگاه او را به ۶ ماه زندان و جزای نقدی محکوم کرد اما اجرای این حکم یک‌سال به حالت تعلیق درآمد.

او به خواندن ترانه‌ها و آهنگ‌های سیاسی معروف است و با قطعه «سوراخ موش» با متن شعر جنجالی سر و صدای زیادی در شبکه‌های مجازی راه انداخت که همین موضوع منجر به بازداشت او در شهریور سال ۱۴۰۰ شد.

دستگیری دوم

این خواننده در پی اغتشاشات مهر و آبان ۱۴۰۱ به فعالیت‌های اعتراضی و انتشار آهنگ‌های سیاسی روآورد که سرانجام در ۸ آبان ۱۴۰۱ به دلیل انتشار فیلم‌های اعتراضی و تحریک جوانان به حضور در اغتشاشات بار دیگر بازداشت شد.

سیدمحمد موسویان دادستان اصفهان، نیز درباره بازداشت صالحی تأکید کرده بود که او «در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به اغتشاش و آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر نقش کلیدی داشته است».

سرانجام شب گذشته، وکیل توماج صالحی خبر از پذیرش درخواست فرجام‌خواهی و نقض حکم او در دیوان عالی کشور و متعاقباً آزادی این خواننده با قرار وثیقه داد.

منبع: رویداد ۲۴

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->